Voor het opmaken van de inventaris werd uitgegaan van het volgende schema om zoveel mogelijk aansluiting te bieden op het systeem zoals vermeld in de richtlijnen betreffende ordening en selectie, uitgevaardigd door het Algemeen Rijksarchief, en toegepast ... »
Voor het opmaken van de inventaris werd uitgegaan van het volgende schema om zoveel mogelijk aansluiting te bieden op het systeem zoals vermeld in de richtlijnen betreffende ordening en selectie, uitgevaardigd door het Algemeen Rijksarchief, en toegepast op het archief van de stad Tongeren voor de periode 1972-20… :
00 Algemeen 01 Bestuur 02 Organisatie en personeel 03 Beheer van het patrimonium 04 Financiën 05 Burgerlijke stand 06 Bevolking 07 Verkiezingen 08 Militaire zaken en oorlogen 09 Openbare orde en veiligheid 10 Milieubeheer 11 Openbare werken, openbare nutsvoorzieningen, ruimtelijke ordening en stedenbouw 12 Onderwijs 13 Cultuur, sport en recreatie 14 Lokale economie 15 Sociale voorzieningen en arbeidsreglementering 16 Voogdij over het OCMW en rechtsvoorgangers 17 Betrekkingen met de erkende erediensten
We hebben gekozen voor de methode om een uniforme toegang te kunnen aanbieden voor de archieven van de deelgemeenten en ook om eventuele aanpassingen en toevoegingen te vergemakkelijken. Afhankelijk van het soort document is gekozen voor een chronologische vermelding (aankopen, vergaderingen, …) of een alfabetische vermelding (bouwvergunningen, pensioenen, …).
vrij te raadplegen, behalve de stukken van persoonlijke aard zoals personeelsdossiers, veroordelingen, etc. Deze zijn enkel met toestemming van de archivaris en met gemotiveerde reden te raadplegen
Conditions de reproduction
vrij te reproduceren mits bronvermelding enkel fotografische reproductie